Friday, November 12, 2010

DRIVER, IBU TUNGGAL ANAK 1, SURI RUMAH, IBU TUNGGAL ANAK 3, STUDENT



ASSALAMUALAIKUM W.B.T
apa khabar semua??
lama x update blog aku ni...
musti sapa2 yg baca blog ni
tertunggu2 post aku yg seterusnya...

hmmmmmm....kali ni aku nk kongsi aktiviti yg bakal
kulalui sepanjang cuti yg bakal datang 2 3 hari lg

tapi sebelum tu nk cite aktiviti hujung minggu ni..

minggu ni aku asalnya sorang2 kt umah...
mama n adik ikut trip ke hatnyai,
kakak bersama keluarga,

abang sibuk ngn keja,

tetapi!!!!
lepas je akujd DRIVER hantar
mama n adik naik bas rombongan,

baget nak ke pasar beli barang dapur utk masak2
nk makan ngn member kat maktab ahad nanti...

selisih keta ngn kakak...
2 keta tengah jln bukak tingkap borak2....
huhu..kakak mintak hantar dia p meeting
then amik keta yg sedang didrivenya p servis...

so sama2 gerak blek umah,
aku hantar keta mama n n hantar kakak...


kini aku bukan seorang..
aku berdua memegang title
IBU TUNGGAL ANAK SEORANG
aku bersama anak sulung kak Akrimi Maswa(5 tahun)
kami p isi minyak keta full kat petronas
terdekat d PGR(penang golf resort) ,

car wash basuh keta

p pasar tani Kepala Batas,
beli ikan keli 1kg, cencaru 1kg, sayur sawi, salad
then balik terus bersiang ikan pa semua...
n buat keja umah seperti SURI RUMAH
tanpa aku sedari, anak ku telah bertambah dari 1 kepada 3..

kini aku memegang title IBU TUNGGAL BARANAK 3!!
Akram Hakimi(4 tahun) n Aida Syuhada(2 tahun)
aku pon xperasan masa bila ayah depa(suami kakak) hantar
so aku yg dlm perancangan nk shoping skit dgn Akrimi
terpaksa la buat PLAN B

nak kena urus budak2 ni dulu...
3 3 xmandi lagi..adoiii..penat jugak laa


time aku jemur baju, abang aku balik keja...
dia tanya program pa lepas ni...
aku pon kata nk p shoping sat..
dengan kuasa verto, abang suruh aku bwk keta sepupu aku yg dah lama
x dinaikki yg baru abg baru servis 2 hari lepas + tanpa power stereng...
hati ini bagai ''air pantai berkocak-kocak, dihempap pula nangka putik''
huhu...otak yg tengah semak ngn budak2 yg bising, tp aku rasa enjoy jugak cmni...dari duk keras kat maktab..hahahaha

so dengan selamba yg mungkin aku naik ngn keta kancil,
bawak budak 3 org yg terjerit2 nyanyi lagu apa pon aku xpaham...


(rasa cam cute la jugak camni...hahaha)

tiba2 kakak aku kol suruh p taska budak2 ni amik surat pe ntah..
aku pon u-turn 180'..p taska..
then terus p shopping n so on..
.macam2 jadi sepanjang hari..

tapi, ptg nanti kakak akn mai amik anak2,
family dia ada vacation ke tambun..

tinggallah aku sorang2 belai2 tanaman2
aku dgn serampang tangan yg baru dibeli...

then sambung 'study' depat TV n latop sebagai STUDENT...
kesimpulannya aku dah berjaya memegang byk title hari ni

DRIVER, IBU TUNGGAL ANAK 1, SURI RUMAH, IBU TUNGGAL ANAK 3, n lastly jd STUDENT sebab nk kena study utk paper PJM3012 isnin 15.11.2010 2.30ptg..

2 comments:

  1. mana ada aku belitiaq..ari ni aku bg chanca depa nk buat pa pon xpa...nt lepas aku kemas rumah semua kena duk keras

    ReplyDelete